Žijeme v době přeinformované a dezinformované – v době, kdy největší zbraní není lež, ale mírně pokroucená pravda. V době, kdy se po nás vyžaduje, abychom byli efektivní a „dokonalí“ v reálu i na sociálních sítích. Ve svém zrychlení ale býváme příliš líní na to, abychom informace ověřovali a budovali si vlastní hodnotový žebříček nezávisle na názoru ostatních.
Moje módní mise trvá už téměř 18 let. Díky tomu mohu dnes odkrývat líbivé pozlátko módního průmyslu a ukazovat jej v kontextu okolního světa.
Ráda bych sňala tíhu z beder těm, kterým dezorientace v módě někdy přináší pocity zmaru, ekologické či módní deprese. Jsem ta poslední, která by ostatní nabádala hodit všechny termíny jako slow, eko, cruelty-free či fair trade za hlavu. Navrhuji opačný pohled: postavme na první místo sami sebe – ne sobecky, právě naopak. Teprve skrze poznání svých zákaznických potřeb se můžeme pokusit o změnu nákupních návyků, a nahradit tak některé zastaralé principy módního průmyslu těmi více funkčními.
Nic není dokonalé ani trvale prospěšné. Pokládám proto za důležité své názory neustále korigovat s respektem a zodpovědností vůči sobě, ostatním i planetě. Doba nebyla nikdy proměnlivější a stejně tak ani její potřeby. Nesmíme se spokojit s jediným možným či definitivním řešením. Takové totiž ani neexistuje.
Vítejte na cestě proměny z běžného spotřebitele na zodpovědného zákazníka. Zákazníka, který si navzdory marketingovým tahům jde vlastní cestou a vědomě rozhoduje o svých nákupech jako o investicích do sebe sama. Zákazníka, který podporuje ty značky, s jejichž filozofií souzní, tvoří své životní hodnoty a podílí se na tom, kam bude tento svět směřovat.
JAK JSME SE NAŠLI?
Poprvé jsem se s Westfield Chodov setkala v roli „zákazníka“, když jsem doprovázela klienty na asistované nákupy v rámci fashion coachingu.
O několik let později jsem v prostorách tohoto nákupního centra stála s vizí, která mi v té době přišla velmi revoluční – možnost propojit designéry a značky z celého Česka s největším obchodním komerčním prostorem. Ač jsem později The Designer Gallery nerealizovala přímo já, jsem velmi ráda, že se stala skutečností a neodmyslitelně k Westfield Chodov patří.
Ve spolupráci s Westfield Chodov jsem se podílela také na projektu The Way. Jako členka poroty a zároveň kouč jsem měla možnost mladé designéry při sestavování jejich kolekcí nejen pozorovat, ale i strategicky vést. Jsem hrdá na každého z návrhářů a cením si toho, že se Westfield zasadil o podporu a propagaci české módy.
Od velkolepého finále projektu uplynulo několik let. Spolupráce a podpora malých značek těmi většími pro mě ale stále představuje funkční model, kterým by se měla řídit nejen módní branže.
Věřím, že i malá změna k lepšímu je lepší než žádná. A vůbec nezáleží na tom, zda proběhne v domečku na zelené louce nebo v kabince některého z konfekčních řetězců. Dnešní svět nepotřebuje stovky dokonale a stoprocentně udržitelných jedinců. Akutně potřebuje miliony těch, kteří začnou své nákupní zvyklosti měnit k lepšímu alespoň o kousek. A to i za cenu toho, že budou dělat chyby.
Důležité je se z nich poučit a už je neopakovat. Pak už totiž nejde o chybu nabídky na trhu, o nedostatek peněz v našich peněženkách, o naše size ID, ale o naši vlastní pohodlnost.
S láskou,
Kami